Solat Tiang Agama

Bicara


ShoutMix chat widget

Followers

Cinta Ini Bukan Milikku- episod 1

Posted by nur iman Saturday, July 18, 2009

"shila, hang ada masalah ka", tanya su
"tiadalah...kenapa", jawab shila perlahan
"emm...muka hang tu serius sangat", tanya su lagi tidak berpuas hati

shila hanya menggelengkan kepala dan terus menghayunkan langkah meneruskan perjalanannya ke kedai makan bersama-sama teman sekolahnya. Suhaili, Shida, Safinas dan Farah merupakan teman paling akrab shila semenjak mereka bersekolah menengah lagi. Kini walaupun usia mereka telah menginjak ke 23 tahun namun persahabatan yang terjalin tetap utuh. Semasa mereka tengah makan...
"shila, hang apa citer", tanya farah
"citer apa yg hang nak dengar", tanya shila kembali
"laa...dia buat tak tahu pulak ya...", kata farah
"yelah citer apa aku nie mana faham... tak de kot", kata shila sambil ketawa
"emm... shila sporting laa semua nak tau perkembangan terbaru tentang hang" kata farah
"ok, tapi rahsia kita k... sebenarnya.. aku rasa aku dh suka salah seorang kawan baik aku kat tempat aku belajar sana", kata shila sambil tunduk malu
" yg hang pernah citer dulu tue ke?", tanya farah
"takla...emm aku panggil dia n ... dia tak le hensem mana pun, tue aku hairan kot mana aku leh suka... tapi serius le...dia mmg baik...bukan dengan aku je...tapi dgn semua orang dia baik" kata shila lagi
"jadi hg macam mana dah bgtau" tanya farah lagi
"dahle farah tak perlu tanya ...aku dah berkias cuma dia mcm dah ada orang lain" kata shila
" hang tak leh putus asa... cuba tgk tanya mana tau kot2 dia pun suka hang" kata farah
"mustahil lah... yang aku tahu... aku nak cuba lupakan cinta aku buatnya...,"kata shila perlahan
"hg nie kalau nasihat orang semua boleh...klu kebahagiaan diri... emm" kata farah
"biarlah masa yang menentukan" kata shila mematikan perbualan bab cintanya
"hang asyik tanya shila...hang pula camna?, "tanya shida kepada farah
"aku macam dulu,"sambil ketawa farah menjawab
"macam mana tue, "finas ragu-ragu...
Farah pula menjadi buruan pada pertanyaan setiap orang.
Selepas makan, mereka semua bersiar-siar di shooping complex untuk memcuci mata...kalau nak membeli...tak mampu rasanya....almaklum semuanya pelajar lagi...Kebetulan shila menghantar mesej untuk menguji kasih sayang N padanya...
If u hav 2 write a single beautiful line on my hand wt would u write?
lima minit kemudian.... ting-ting...HP berbunyi...N membalas mesej...
i love u



bersambung....

0 comments

mY BurF_dAtE