Solat Tiang Agama

Bicara


ShoutMix chat widget

Followers

Tema Hari Kemerdekaan 2009 Ke 52

Posted by nur iman Sunday, August 30, 2009

salam... hargailah kemerdekaan kita yang sedia ada hari ini... hargailah jasa2 pejuang yang memerdekakan negara kita yang tercinta. Merdekakanlah negara anda, diri anda dan jiwa anda dari unsur penjajahan...yang penting jangan merdekakanlah pemikiran anda...

selamat menyambut hari kemerdekaan semoga merdeka tahun ini lebih dihargai dan didsambut dengan cara yang baik ...lagipun bersyukurlah kita merdeka tahun ini diraikan pada bulan yang mulia ini...bulan Ramadhan... InsyaAllah ...semoga kemerdekaan malaysia dapat dikekalkan sehingga anak cucu kita nanti....

Tema hari kemerdekaan ke 52 ialah 1 Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapian Diutamakan. Sambutan Hari Merdeka 2009 kali ini akan berlangsung dalam bulan Ramadhan dan akan diadakan di Stadium Nasional Bukit Jalil. Difahamkan ini adalah pertama kalinya sambutan kemerdekaan peringkat kebangsaan di dalam stadium.

Terkini: Lokasi sambutan tahun ini dijangka akan dipindahkan ke Bangunan Parlimen setelah mengambil kira perkembangan semasa influenza A H1N1 dan menghormati bulan Ramadhan.

Kempen Kibarkan Jalur Gemilang Di Blog
sempena Kemerdekaan Malaysia ke-52
1 Malaysia, 1 Bendera



Logo Sambutan Kemerdekaan 2009; 1 Malaysia


Keterangan logo 1 Malaysia

Melambangkan visi negara iaitu untuk mewujudkan satu masyarakat yang berpadu dan mempunyai semangat cintakan negara berpandukan Perlembagaan Negara dan Rukun Negara.

Mencerminkan rakyat Malaysia yang saling bekerjasama, bermuafakat, berdikari, berfikir dan menghayati satu visi untuk membina satu Negara Bangsa.

Tema, logo dan lagu bagi sambutan kemerdekaan ke 52 ini sebenarnya berasaskan slogan dan konsep 1 Malaysia yang diperkenalkan oleh YAB Dato Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia.


Lirik Lagu 1 Malaysia

Satu Malaysia

Berdiri, Teguh di bumi
Nyata pupuk semangat satu Malaysia
Sepakat, Rakyat didahulukan
Pencapaian diutamakan

Perpaduan, Mendapat rahmat
Toleransi kaum amalan bersama
Kejayaan, Kita bangunkan
Satu Malaysia

Dalam capai satu tujuan
Tanggungjawab kita semua
Jadi teras bangsa mulia
Kita bina Satu Malaysia

Satu Malaysia jadi pegangan
Rukun negara teras panduan
Satu Malaysia benteng negara
Rakyat Malaysia taat setia

Satu Malaysia untuk semua

Video Lagu 1 Malaysia



dirujuk daripada: http://www.tintarestu.com/merdeka/hari-kemerdekaan-2009-ke-52/ dan http://blog.azhad.com/2009/08/tema-hari-kemerdekaan-2009-ke-52.html



0 comments

mY BurF_dAtE